عضو شورای شهر فردیس گفت : در  بحث عمرانی به آقای احمدی نژاد شهردار فردیس از ۱۰۰ نمره ۱۲۰ را می‌دهم و در مابقی مباحث نمره بین ۸۰ تا ۹۰ را به ایشان می‌دهم.

صابر نالان قره بلاغ عضو شورای اسلامی شهر فردیس در گفتگوبا خبرنگار پایگاه خبری صدای رسای شهر گفت: تقاطع غیر همسطح بلوار کچویی  یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری فردیس است.

عضو شورای شهر فردیس به افتتاح سرای محله خیابان پیک اشاره کرد و افزود:  خیابان پیک از محلات کم برخوردار ولی پرجمعیت فردیس است ؛ طبق آمار فرمانداری در سال ۱۴۰۰ فقط خیابان‌های پیک و اهری ۷۰ هزار نفر جمعیت دارند که مطمئناً این جمعیت در حال حاضر بیشتر نیز شده که افتتاح این سرای محله کمک زیادی به وضع بهداشت،  فرهنگ و … این منطقه خواهد کرد

نالان افتتاح پارک بانوان در منطقه پیک را از دیگر اقدامات شایسته مدیریت شهری دانست و افزود: در تلاش هستیم این پروژه در ایام الله مبارک دهه فجر به بهره‌برداری برسد

وی در ادامه به تکمیل شدن ساختمان شهرداری فردیس اشاره کرد و گفت:  ساختمان شهرداری تکمیل و تمامی نیروها در آن مستقر شده‌اند؛ طبق گفته آقای شهردار سال آینده نیز اعضای شورای شهر در محل فعلی ساختمان خدمات شهر مستقر خواهند شد

نالان به اقدامات  بی نظیرشهرداری فردیس  در رابطه با آسفالت اشاره کرد و افزود: در بحث آسفالت یک نهضتی راه افتاد که حتی در کوچه پس کوچه‌های فردیس هم پروژه‌هایی حتی کوچک اجرا شد؛ شهردار فردیس در بحث آسفالت سنگ تمام گذاشته است؛  در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم که  اکثر کوچه های ما از لحاظ آسفالت در شرایط قابل قبولی هستند.

وی گفت: پروژه آسفالت کوچه ها به چشم دیده نمی شود ولی رضایت شهروندان را در پی دارد که با مراجعاتی که به بنده شده رضایت شهروندان جلب شده است، شهروندان ما در بارندگی با گل و لای کوچه هایشان مواجه نمی شوند.

عضو شورای شهر فردیس در ادامه به جمع آوری دست فروش‌های فردیس اشاره کرد و افزود: موضوع دستفروش‌ها یک بحث خاصی است مطالعاتی در این رابطه نیز انجام شده است طبق این مطالعات و مشاهدات عینی اکثریت دستفروشان یا صاحبان مغازه هستند  یا مغازه دارانی هستند که جلوی مغازه هایشان را اجاره می‌دهند.

وی ادامه داد : برای کنترل این موضوعات قراردادی با عنوان شهربان بستیم که متاسفانه یک پروژه ناموفق بود و عملا مشکلی از شهر فردیس حل نشد.

نالان به احداث و توسعه بازارچه‌های محلی اشاره کرد و افزود : برای کنترل پدیده دستفروشی باید بازارچه‌های محلی را توسعه دهیم چند بازارچه در اقصی نقاط شهر احداث کنیم و به سمت  شرایط مطلوب تری حرکت کنیم؛ ما باید در این موضوع اقتصاد  و  درآمد دستفروشان را نیز در نظر بگیریم بر فرض اینکه تمام دستفروشان را هم جمع کردیم اقتصاد زندگی این عزیزان مختل میشود؛ البته عملاً جمع آوری کامل دستفروشان نه تنها در فردیس بلکه در هیچ جای کشور امکان‌پذیر نیست

وی ادامه داد : شهرداری باید بازارچه‌هایی احداث کند و هزینه‌های ناچیزی  از آنها دریافت کند یعنی شهرداری نباید نگاه درآمدزایی به احداث بازارچه داشته باشد؛ در  این صورت می‌توانیم پدیده دست فروشی را کنترل کنیم

نالان در ادامه به اقدامات شایسته شهرداری در موضوع جمع آوری سگ‌های بلا صاحب اشاره کرد و افزود:  متاسفانه شهرهای همسایه فردیس هیچ اقدامی برای جمع آوری ، عقیم سازی و نگهداری سگ‌های بلا صاحب انجام نمی‌دهد؛ شهرداری فردیس در این حوزه در کشور پیشرو بوده است و  اولین مرکز جمع آوری سگ‌های بلا صاحب را در کشور ایجاد کرده است.

وی ادامه داد :  شهرداری فردیس به صورت روزانه سگ‌ها را جمع آوری و عقیم سازی می کند ولی متاسفانه شهرهای دیگر  این هزینه ها را انجام نمی‌دهند و سگ ها را در نزدیکی فردیس رها سازی می‌کنند، ما نمی‌توانیم کل شهر را فنس بکشیم، کنترل این موضوع غیرقابل انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس گفت: شهرداری فردیس در حوزه جمع آوری عقیم سازی و نگهداری سگ‌های بلاصاحب نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند.

نالان به ساخت و سازهای بی رویه در سطح منطقه ۲ اشاره کرد و افزود:  متاسفانه در منطقه ۲ شهرداری فردیس ساخت و ساز بی رویه زیاد است و این موضوع در آینده برای شهر فردیس خطر آفرین خواهد.

وی در ادامه به موضوع رند واحد اشاره کرد و افزود: برخی از سازندگان در موضوع رند واحد گله مند هستند، با توجه به شرایط اقتصادی مردم شهرداري باید امکان خانه‌دار شدن تمامی اقشار جامعه را فراهم کند؛ همچینین باید مراحل اخذ جواز هم تسهیل شود.

نالان اضافه کرد: طبق گفته دبیر ماده صد ، در بحث وصول درآمد ماده صد اول شده ایم ( به جز بند ت تبصره ۶ )

این مقام مسئول به کور شدن گلوگاه فساد در پرونده های ماده صد اشاره کرد و گفت: پرونده ها در شروع جلسه کمیسیون ماده صد مطرح می‌شود و تا قبل جلسه هیچ کس مطلع نیست کدام پرونده را کدام عضو بررسی می‌کند و این موضوع لابی برخی سازنده های متخلف را به صفر می رساند.

عضو شورای شهر فردیس به پرچم عفاف زینبی اشاره کرد و افزود:  کار فرهنگی بسیار زیبایی بود و در انجام  این کار از بانوان بی‌سرپرست کمک گرفته شده  که زیبایی آن را چند برابر کرد.

وی به همکاری مدیریت شهری فردیس با شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان در فردیس سرمایه‌گذاری کنند به حمدالله مدیریت شهری و امام جمعه محترم از  این موضوع تمام قد حمایت می‌کنند، هر شرکتی که طرح یا ایده ای برای پیشرفت و توسعه فردیس دارد ارائه دهد ما کنار او هستیم.

وی در ادامه به آتش نشانی شهرداری فردیس اشاره کرد و گفت:  آتش نشانان شهرستان فردیس با وجود کمبود امکاناتی که در سال‌های گذشته داشتند پای کار بودند، آتش نشانان بدون هیچ انتظاری تنها فقط برای انجام وظیفه و خدمات به شهروندان پای کار بودند.

نالان با اشاره به اینکه بعد از انتزاع فردیس از کرج آتش نشانان عملیاتی شروع به فعالیت کردند، افزود: اولین سازمانی که استقلال پیدا کرد و با استفاده از ۱۳ دستگاه خودرو عملیاتی که اکثر خودروها مستهلک و غیرقابل بهره‌برداری بودند به شهروندان خدمات ارائه می‌کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  ۲۲ دستگاه خودرو خریداری شده است، بیان کرد: قرارداد ۵ دستگاه خودرو دیگر و یک نردبان را منعقد کرده ایم؛ همچین با همکاری مدیریت شهری این سازمان درحال حاضر تجهیزات و لوازم وضعیت مطلوبی را دارد، خودروهای آتش نشانی در حد کلانشهر‌ها مجهز هستند.

نالان در پایان گفتگو به عملکرد احمدی نژاد اشاره کرد و  افزود: بنده به عنوان یک شهروند و نماینده شهروندان در شورا به شهرداری نمره الف رو به بالا می‌دهم

عضو شورای شهر فردیس ادامه داد : در  بحث عمرانی به آقای احمدی نژاد از ۱۰۰ نمره ۱۲۰ را می‌دهم و در مابقی مباحث نمره بین ۸۰ تا ۹۰ را به ایشان می‌دهم، اگر شهرداری وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌داد بنده به عنوان نماینده مردم در شورای شهر فردیس به ایشان انتقاد می‌کردم؛ ایرادات جزئی به برخی موضوعات مدیریت شهری در فردیس دارم ولی ایرادی که باعث انتقاد بنده به شهرداری باشد خیر

  • نویسنده : معصومه شالیها