مدیر موسسه حقوقی عدالت پارسه گفت: با توجه به اینکه مجموعه سپاه پاسداران یک نهاد رسمی کشور جمهوری اسلامی تلقی می‌شود ، تحریم آن غیرقانونی بوده و بنظر می‌رسد اقدام اتحادیه اروپا در پی شدت عصبانیت از عملکرد سپاه پاسداران است.

اکرم محمدی، مدیر موسسه حقوقی عدالت پارسه و کارشناس روابط بین الملل، در خصوص تحریم‌های اخیر علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن محکوم کردن مو این اقدام، گفت: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست نیروی نظامی رسمی یک کشور را تحریم کنند!

وی افزود: بدون شک مطرح شدن مسئله تحریم سپاه به خاطر شکست‌هایی است که آنها از ملت ایران و سپاه پاسداران متحمل شدند. این کارشناس حقوقی با اشاره به واکنش مقامات عالی رتبه کشور در این خصوص، یادآور شد: مقامات کشورمان با بیان اینکه سپاه یک نهاد نظامی رسمی کشور به شمار می‌رود، به درستی هشدار داده‌اند که تحریم آن اقدامی غیرقانونی خواهد بود.

محمدی اضافه کرد: به گفته یکی از مقامات انگلیس اگر قرار است سپاه پاسداران به بهانه تروریست در لیست تحریم‌ها قرار بگیرد « باید مبنای حقوقی صحیحی داشته باشد و این چیزی است که در حال بحث است.»

وی افزود: این اظهارنظرهای عجولانه و اقدامات مداخله جویانه اتحادیه اروپا نشان از شدت عصبانیت و نگرانی از قدرت سپاه پاسداران دارد

.گفتنی است ؛ نمایندگان پارلمان اروپا روز چهارشنبه طی بدعتی، به متمم پیشنهادی برای شناسایی سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند.در این رأی‌گیری ۵۹۸ نماینده به این طرح رأی موافق، ۹ نماینده رأی مخالف و ۳۱ نماینده رأی ممتنع دادند.

این طرح توسط مقامات کشورهای اروپایی در هفته‌های اخیر مطرح شده اما گفته می‌شود که در این زمینه پیچیدگی‌های حقوقی وجود دارد که در این گفتگو به برخی از آن‌ها اشاره شد.