ملی‌پوش شنای ایران در روز دوم مسابقات شنا قهرمانی رده‌های سنی آسیا - فیلیپین موفق به کسب مدال طلای ماده ۵۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال شد.

صبح امروز در مرحله مقدماتی نخستین روز از مسابقات شنا رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا ملی پوشان شنای ایران موفق شدند در ۱۱ ماده جواز حضور در فینال را کسب کنند. آراد مهدی‌زاده شناگر جوان و مستعد ایران توانست در ماده ۵۰ متر قورباغه رده سنی ۱۷_۱۵ سال با ثبت زمان ۰۰:۲۹.۰۷ رکورد این ماده را بهبود بخشد. همچنین محمد مهدی غلامی نیز در ماده ۲۰۰ متر پروانه رده سنی ۱۳ – ۱۴ سال با ثبت زمان ۰۲:۰۸.۷۳ دقیقه موفق به رکورد شکنی شد.

ابتدا در فینال روز دوم این مسابقات محمد قاسمی در ماده ۴۰۰ متر مختلط رده سنی ۱۵-۱۷ سال به آب زد. قاسمی ۴۰۰ متر را در مدت زمان ۰۴:۳۵.۳۴ دقیقه شنا کرد و موفق شد رکورد ملی این ماده را جابجا کند و پنجم شد. رکورد پیشین این ماده توسط سعید ملکا آشتیانی با مدت زمان ۰۴:۳۶.۸۵ دقیقه در سال ۱۳۸۹ به ثبت رسیده بود که قاسمی موفق به جابجایی آن شد.

در ادامه آراد مهدی‌زاده در ماده ۵۰ متر قورباغه با ثبت زمان ۰۰:۲۹.۱۱ ثانیه پنجم شد و به کار خود پایان داد. شنتیا نظری نیز در این ماده رده سنی ۱۳-۱۴ سال با ثبت زمان ۰۰:۳۰.۱۱ ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد و رکورد این ماده را بهبود بخشید. رکورد این ماده پیش از این توسط علیرضا عرب در سال ۱۴۰۱ با زمان ۰۰:۳۰.۴۵ ثانیه به ثبت رسیده بود.

اما سامیار عبدلی، سریعترین شناگر ایران در ماده ۵۰ متر آزاد رده سنی بالای ۱۸ سال رکورددار این ماده در فینال این رقابت‌ها، با ۰۰:۲۲.۸۳ ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد. عبدلی با دریافت این مدال دومین شناگر ایرانی است که موفق به کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا شده است.