مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: شورای فرهنگ عمومی نقش کلیدی در کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی دارد و می‌تواند با مصوبات مناسب موجب پیشبرد امور فرهنگی شود.

سعید جابری انصاری” روز شنبه افزود: سال گذشته ۱۰ نشست شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج و استاندار برگزار شد که مصوبات ارزشمندی داشت.

وی با بیان اینکه سیاست‌های شورای فرهنگ عمومی با توجه به فضای بومی و با نظر اعضا متناسب با فضای فرهنگی استان به تصویب می‌رسد، گفت: ضمانت اجرایی اصلی مصوبات همراهی عامه مردم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: اجرای برش استانی، نقشه مهندسی فرهنگی بر اساس برنامه های مدون سند و تفاهم نامه های منعقد شده بین دستگاه های اجرایی، بررسی وضعیت عفاف و حجاب و ارایه راهکارهای موثر در اقناع افکار عمومی برای پیشگیری از بد حجابی و بی حجابی در استان، پیگیری و ساماندهی تابلوهای تبلیغات محیطی استان با توجه به نقش اثرگذار محتوای آنها در بین مردم از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده که تاثیرات آنها قابل انکار نیست.

وی تاکید کرد: ساماندهی سردرب فروشگاه ها، مغازه ها و مراکز صنفی به جهت عدم استفاده از اسامی و اصلاحات بیگانه با توجه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی، اختصاص ۲۰ درصد از تابلو های تبلیغاتی به برنامه های فرهنگی و هنری شورای فرهنگ عمومی ، اجرای مصوبات قرارگاه کودک با عنوان اولین قرارگاه عملیاتی در کشور دراین حوزه از دیگر مصوبات در این زمینه است.

جابر انصاری همچنین، عملیاتی کردن مصوبات شورای تامین فرهنگی استان البرز، پیگیری اقدامات دستگاه های مسوول بر امر نظارت بر فروشگاه های پوشاک و استفاده از ظرفیت بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ساماندهی دستفروشان سطح شهرکرج و شهرستان های تابعه توسط شهرداری ها و اتحادیه های مربوطه، پیگیری راه اندازی کارگروه ویژه مد و لباس به منظور ارائه طرح ها و مدهای اسلامی و ایرانی ، بررسی روند اجرای مفاد سند توسعه قرآن و عترت استان البرز را از دیگر اقدامات موثر در این زمینه برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان البرز یادآورشد: نامگذاری ۲۱ بهمن به عنوان روز حماسه مردم استان، راهکارهای استفاده از ظرفیت نخبگان در مسوولیت های اجرایی با تدبیر دستگاه های مسوول، بررسی ظرفیت های تقویت مردمی سازی حوزه فرهنگ، بررسی وضعیت نامگذاری روز فرهنگی شهر کرج ، از جمله مصوباتی است که نقش تأثیرگذار در فرهنگ عمومی استان البرز داشته اند.