معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوذرگفت: امسال ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای درمان ایثارگران پیش بینی شده است.


،” محمود پاکدل” در دیدار با استاندار البرز و امام جمعه کرج افزود: امروز نیاز جامعه ایثارگری ۲۵۰ همت است که در دولت سیزدهم این عدد از ۳۰ همت به ۹۰ همت رسیده که متاسفانه جوابگوی نیاز جامعه ایثارگری نیست.

وی بیان کرد: بنابراین، در این افزایشها سعی شده به حداقل بگیرها توجه بیشتری شود. در سال جاری مستمری والدین معظم شهدا و حق پرستاری رشد خوبی داشته است.

معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در بحث درمان که مهمترین مشکل ما در کشور است سرانه هر ایثارگر از یک میلیون و ۷۵۰ هزار ریال به هشت میلیون افزایش پیدا کرده است.

پاکدل گفت: قانون در برخی موارد دستگاه های اجرایی را موظف به ارائه برخی خدمات مانند مسکن کرده، اما ایثارگران اجرای آن را از بنیاد توقع دارند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت ، منابع و برنامه ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وضعیت مسکن ایثارگران گفت: ۶۰درصد ایثارگران تا کنون نتوانسته اند از خدمات قانونی مسکن استفاده کنند و این یکی از موضوعات مهمی است که پیگیر آن هستیم و برای آن برنامه عملیاتی تدوین و نوشته شده است تا بتوانیم در قانون جهش تولیدمسکن لحاظ کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی قوانین در حوزه ایثارگران نیاز به تغییر دارد، ادامه داد: در این خصوص هم دولت و هم مجلس به جمع بندی رسیده اند که برخی قوانین نیاز به تغییر دارد، ما هم در بنیاد با تشکیل کمیته ای درصدد جمع بندی و ارائه نظرات برای تغییرات قانون به مجلس هستیم، لذا استانداران با توجه به شناخت و تسلط خود و همکاری که با بنیاد دارند نظرات خود را در این خصوص منتقل کنند.